bg

aten fasya

Sunday, April 29, 2012

TIPS WAJAH

assalamualaikum , wah lamanya tak membebel disini . . hari ni nak kemaskan belog yang saya , dah bersawang . banyaknya labah labah . . ish, apa yang aku merapu ni ? okey sebenarnya saya tuan empunya belog yang bernama aten fasya kini rajen nak menulis tentang TIPS WAJAH . .




SHARING IS CARING kan ? SHARING HUBBY ? wa cepukk lu ! haha

okey . .

Jika Ciri-Ciri Terbaik Anda Adalah Mata…

Buat Garis Mata anda, itu adalah cara yang paling berkesan menarik perhatian ramai. Pastikan anda aplikasikan ‘liner’: sama ada menggunakan pembayang mata, pensel mata(celak) atau cecair(liquid) berhampiran dengan dasar bulu mata. Bermula dari sudut dalam mata sehingga bawa ke sudut luar mata. Lihat di cermin setelah selesai membuat garis di dasar bulu mata dan pastikan yang Lurvee de Crypashios melakukan garisan sesuai tebalnya agar mata anda kelihatan terbuka lebar.

INGAT!..Jangan melakukan garisan di tepi bahagian dalam mata anda, ia akan menampakkan lagi mata anda kecil dan terutamanya dari segi kesihatan, ia juga berisiko jangkitan dan luka di mata sendiri.

---------------------------------------------------


Jika Ciri-Ciri Terbaik Anda Adalah Pipi….

Menyapu pemerah pipi(blush) pastikan anda tersenyum ketika menyapu ‘blush’, Mengapa?? Ini kerana senyum adalah yang terbaik mencari ‘epal pipi’ anda, ia lebih ‘naturally blush’. Sapukan membulat lebar di epal pipi anda dan bawa kembali ke garisan rambut(hairline). Gunakan berus besar berbulu lembut dan berbentuk bulat. ‘Tap’ lebihan ‘blush’ sebelum menyapu ke pipi, sapukan rata jauh dari tulang pipi anda agar ‘blush’ nampak lebih natural.

JANGAN!!..untuk mencuba kontur tulang pipi anda ini akan kelihatan tidak natural. Teknik kontur tulang pipi hanya sesuai untuk ‘Fashion Shoots’, ‘Theater’ atau ‘Film’.

----------------------------------------------------


Jika Ciri-Ciri Terbaik Anda Adalah Kening… 

Bentukkan bulu kening anda. Kening yang berbentuk rapi dan cantik dapat menyerlahkan mata anda. Sebelum menggunakan ‘tweezer’ teliti dahulu bentuk kening anda. Lenkungan yang semulajadi tercipta adalah terbaik untuk wajah anda, hanya perlu menyempurnakan, bukan mencipta kembali!!..Cabut bulu antara kening dan di bawah lengkungan. Selanjutnya gunakan berus kening atau berus gigi yang lama untuk merapikannya ke atas. Gunakan gel kening (brow gel) untuk lebih kemas lagi.

Jangan!! Terlalu mencabut bulu kening sehinggakan ia menjadi nipis/halus, ia ketinggalan zaman. Kadangkala bulu kening tidak tumbuh kembali atau ia tumbuh jarang. Buatlah dgn niat untuk menampakkan ketrampilan bukan untuk cantik semata2. CONFIDENT ATTITUDE !!!

tapi tapi tapi . untung kening takpayahla nak cukur or cabut . bukan aten fasya yang kata takpayah ! tapi ALLAH . HARAM taw cukur kening . . sekarang takpayah nak cukur kening untuk nak bentuk . . dengan make up ja da bole bentukkan kening bentuk apa pon yang korang nak ..


sekian untuk kali ni <3

No comments:

Post a Comment