bg

aten fasya

Wednesday, February 8, 2012

saya sayang dia

assalamualaikum sume . hari ini tetiba rasa teringin nak menulis blog yang dah bersawang ni .


saya akui , blog jugak lah tempat untuk diluahkan sedikit perasaan . sekurang kurangnya hati ini terubat sedikit apabila melepaskan luahan hati di sini .


 'saya sayang dia ' . . ya , sesungguhnya saya teramat menyayangi arwah tok yang baru sahaja pergi meninggalkan kami beberapa hari yang lalu . sesungguhnya kami redha dengan pemergiannya .


al-fatihah untuk arwah tok . semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman .


arwah tok telah terlantar 3bulan selepas diserang stroke kali k3 . alhamdulillah , semua persiapan untuk arwah tok berjalan lancar tanpa sebarang masalah walaupun ambil masa beberapa jam ja setelah meninggal dunia . arwah tok menghembuskan nafas terakhir pada jam 4petang dan dikebumikan pada jam 11 malam hari yang sama .


masih terngiang ngiang ayat ayat suci al-quran yang selalu dibacanya selepas selesai mendirikan solat . ya , arwah tok seorang yang kuat semangat . walaupun dia dalam keadaan lumpuh sebelah badan namun dia masih kuat untuk melakukan kerja kerja rumah .


memang saya akui , saya rindu suara leteran arwah . suara leteran yang dahulunya saya tidakmahu langsung untuk mendengar . yang saya rasakan leteran yang saya benci . benarlah kata orang , sewaktu ada diabaikan , tapi bila dah tiada muncullah rindu . .


orang yang paling rasa kehilangannya mungkin saya . ya saya , sebab saya tidak pernah berpisah dengan arwah semasa arwah terlantar sakit setahun lalu pabila diserang stroke kali ke2 .


saya yang menemaninya setiap hari . member arwah makan setiap tengahhari , namun sume itu takcukup untuk membalas jasanya yang membesarkan saya sewaktu kecil . kadang kadang saya ada juga membuat salah dengan takmelayan arwah dengan baik semasa hayatnya . bukanlah menyakitkan hatinya tapi mungkin ada yang kurang semasa menjaganya .


rumah mulai sunyi . dan sesungguhnya saya rindu arwah tok . semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman . hanya sedekahkan ayat ayat al-quran yang boleh diberi  . insyaallah akan saya berubah ke arah yang lebih baik untik arwah tok . insyaallah saya akan sedekahkan ayat ayat al-quran untuk arwah tok sebagai bekalan . al-fatihah




1 comment: